Webes ügysegéd néven 2015.10.01-től ügyfélkapus belépéssel rendelkező magánszemélyek és egyéni vállalkozók részére új ügyintézési felületet indított a Közigazgatási És Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala.
Interneten történő elérhetőség: kattints ide.
A webes ügysegéd célja: ügyfelek és a hatóság adminisztratív terheinek csökkentésének érdekében teljes körű elektronikus ügyintézés megvalósítása az alábbi ügytípusokra:
- Erkölcsi bizonyítvány kérése
- Gépjármű ügyintézés
- Személyazonosító igazolvány ügyintézés
- Útlevél ügyintézés
- Külföldön történő letelepedési szándék bejelentése
- Külföldön élő magyar állampolgár lakóhely-változásának bejelentése
- Szállásadói hozzájáruló nyilatkozatok
- Anyakönyvi kivonat
- Tájékoztatás a személyi adatokról és a lakcím-nyilvántartásban tárolt adatokról
- Egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyintézés
Az egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyintézés keretében kizárólagosan webes ügysegéd felületén lehet ügyet intézni, mégpedig az alábbiakat:
- a vállalkozás megkezdését bejelenteni,
- adatváltozásokat bejelenteni,
- vállalkozói igazolványt igényelni,
- szüneteltetést bejelenteni,
- vállalkozását megszüntetni,
- hatósági igazolást igényelni a vállalkozói nyilvántartásból